تبلیغات
احیای سلامت مشهد - مضرات قند و شکر
 
احیای سلامت مشهد
عقل سالم در بدن سالم است
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : رضا یزدی
نویسندگان
نظرسنجی
چند درصد از سخنان دكتر روازاده را قبول دارید ؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
چهارشنبه 22 خرداد 1392 :: نویسنده : رضا یزدی

بسم اللهّ  الرّحمن الرّحیم

الحمدللهّ  ربِّ العالمین و صلَّ اللّه  علی محمَّد و آله الطاهرین


دلایل علمی زیادی وجود دارد که اثرات مضر قند و شکر را بر سلامت انسان نشان می‌دهد. بسیاری از این شواهد علمی، اثبات شده هستند و تردیدی درباره آنها وجود ندارد. بسیاری دیگر هم شواهد قدرتمندی به حساب می‌آیند ... می‌خواهید بدانید چرا این‌قدر تاکید می‌شود که دمنوشتان را با قند یا شکر ننوشید و از عسل ، خرما ، كشمش و ... استفاده نمایید ؟

به فهرستی از اثرات ناخوشایند این دو ماده مضر بر سلامت‌ نگاهی بیندازید، قند و شکر:

1) دستگاه ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند.

2) دفاع بدن در مقابل عفونت‌ها را کاهش می‌دهند.

3) خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهند.

4) تری‌گلیسیرید خون را بالا می‌برند.

5) کلسترول بد خون (LDL) و کل کلسترول را افزایش می‌دهند.

6) کلسترول خوب خون (HDL) را پایین می‌آورند.

7) در جذب کلسیم و منیزیم ایجاد تداخل می‌کنند.

8) در ایجاد استئوپروز (پوکی استخوان) نقش دارند.

9) در ابتلا به دیابت مؤثرند.

10) قند خون ناشتا را بالا می‌برند.

11) باعث ابتلا به چاقی می‌شوند.

12) دندان‌ها را می‌پوسانند.

13) بیماری‌های لثه را بدتر می‌کنند.

14) معده را اسیدی می‌کنند.

15) خطر بیماری‌های التهابی روده را می‌افزایند.

16) با کمبود مس در بدن ارتباط دارند.

17) چسبندگی پلاکت‌های خون به یکدیگر را بالا می‌برند.

18) با ابتلا به فشار خون ارتباط جدی دارند.

19) بر کار کلیه‌ها تأثیر نامطلوب می‌گذارند.

20) از علل ایجاد آلرژی غذایی (حساسیت غذایی) هستند.

21) ایجاد رادیکال‌های آزاد را در خون سرعت می‌بخشند.

22) میزان چربی كبد را می‌افزایند.

23) باعث باقی‌ماندن مایعات اضافه (توسط کلیه‌ها) در بدن می‌شوند.

24) با حالاتی مثل افسردگی، سردرد (میگرنی)، اضطراب، اختلال تمرکز و فعالیت بیش از حد، خصوصا در کودکان ارتباط دارند و مقدار آدرنالین خون کودکان (مرتبط با اضطراب) را بالا می‌برند.

25) حملات افت قند خون را موجب می‌شوند.

26) غذای اصلی سلول‌های سرطانی در بدن هستند.

و به این فهرست، موارد بسیار زیاد دیگری هم اضافه شده است که ذکر آنها در این فضای اندک مقدور نیست.

هر کدام از این یافته‌ها، حاصل سال‌ها تحقیقات پزشکی گوناگونی است که قرار است نتیجه آنها، باعث تغییر رفتار هر کدام از ما در حفظ سلامت‌مان شود. حذف کردن قند و شکر از کنار دمنوش، قدم کوچکی نیست ...

حرکتی بزرگ و رفتاری حاکی از شخصیت است که دستاورد تمام این پژوهش‌ها را به بار می‌نشاند.

موافق نیستید؟

آمارها نشان می‌دهد که سرانه مصرف‌ قند و شکر در کشور ما نسبت به وضعیت جهانی‌اش بسیار بالاست به طوری که برآورد می‌شود هر ایرانی به طور متوسط سالانه مقدار 29 تا 30 کیلوگرم قند و شکر مصرف می‌کند که از میانگین جهانی که حدود 19 تا 20 کیلوگرم است، به مراتب بیشتر می‌باشد.

هر حبه قند، حدودا 4 تا 5 گرم وزن دارد.

اگر هر ایرانی به طور متوسط روزی 3 استکان دمنوش بدون وقفه در تمام ایام سال بنوشد و هر کدام را با 2 حبه قند میل کند، فقط و فقط حذف کردن این حبه قندها از کنار دمنوش، باعث تقریبا 11 کیلوگرم کاهش مصرف سرانه قند در سال می‌شود و مصرف سرانه هر ایرانی را به راحتی به میانگین جهانی می‌رساند.

نوشیدن چای تلخ و بدون استفاده از قند یا شکر، فرهنگی است که سال‌هاست در کشورهای پیشرفته جا افتاده و ترویج می‌شود اما شما می‌توانید دمنوشتان را با عسل، خرما، كشمش، مویز و ... مصرف نمایید.




نوع مطلب : اصول زندگی سالم، ممنوعات عمومی، 
برچسب ها : قند، شكر، نبات، قند و شكر، مضرات قند و شكر، قند مصنوعی، شكر كارخانه ای، غذاهای صنعتی، دیابت، عسل، كشمش، خرما،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.